lørdag den 21. december 2013

3 mdr til klumpens fødselsdag

Idag er der præcis 3 mdr til termin. Det er godt nok lidt mærkeligt at tænke på. På en måde synes jeg tiden går VANVITTIG langsomt men på den anden side er kun 3 mdr tilbage og det kan jo hurtigt gå! 
En af grundene til at jeg synes tiden går langsomt er selvfølgelig at jeg glæder mig helt vildt til at møde og lære min lille klump at kende. Men en anden grund er også at det der gravid bare ikke lige er mig. Har døjet rigtig meget med hovedpine gennem hele graviditeten og gør det stadig. Nogle dage er værre end andre og der er da også dage ind imellem hvor jeg ikke har hovedpine og egentlig godt kan nyde at være gravid. Men synes godt nok de fleste dage er lidt en kamp at komme igennem. Det har desværre også resulteret i at jeg for nyligt blev sygemeldt resten af graviditeten, hvilket jeg til at starte med bare synes var et kæmpe nederlag men kunne også mærke på mig selv at hvis jeg ikke skulle ende helt nede i kulkælderen inden barsel så var jeg nødt til at sætte mine forventninger til mig selv lidt ned og acceptere at jeg ikke kan overskue alt det jeg kunne før graviditeten! Og ikke mindst lytte til min krop når den siger fra når jeg vil mere end jeg kan holde til. Men synes godt nok det er svært at acceptere og kæmper stadig med daglig dårlig samvittighed og en følelse af at det er et nederlag. Men er heldigvis også kommet dertil hvor jeg tænker at jeg er nødt til at tage mig lidt at mig selv (ikke mindst for klumpens skyld) for at det ikke skal ende med en efterfødselsreaktion og for at jeg mentalt bliver så klar som muligt til at tage mig af min lille søn når han kommer til verden om præcis 3 mdr ;)


Nå nok om det alvorlige (det fylder rigeligt inde i hovedet - det skal ikke fylde bloggen også ;) ) nu til noget lidt sjovere har nemlig haft lidt tid ved symaskinerne i dag og det kom der et par små leggins og en så fin dragt ud af. Elsker stoffet til dragten. Skal helt sikkert have syet en body i det også :)


3 kommentarer:

Lilly sagde ...

Puha Jani, jeg kan virkelig godt forstå dine tanker - vi lever jo desværre i et samfund og en kultur, hvor det ikke er "ok" at være syg. Det talte jeg for nylig med en kollega om - men det ER altså ok, og vi er kun mennesker. Og du er et menneske i en helt special situation: du render nemlig rundt med endnu et lille menneske inden i dig. Og derfor SKAL du passe rigtig godt både på dig selv (som kommende mor) og ikke mindst den bette gut også. Der er kun EN rigtig løsning - og det er den, du har truffet. Alle bør have fuld forståelse for din sygemelding, og du skal simpelthen bare glemme alt om at have dårlig samvittighed. Slut prut! (Men jeg ved udmærket, hvordan det føles - jeg måtte selv deltidssygemeldes et stykke tid inden min barsel startede, pga. sindsyge smerter omkring mine ribben i højre side. Jeg kunne ikke finde ro eller smertelindring i nogen anden stilling end tilbagelænet i min morfars gamle stol med højre arm løftet over hovedet!)

Brug tiden til at tænke gode tanker, gøre dig selv mentalt klar til at blive mor (så vidt det nu er muligt - det er jo umuligt at forestille sig helt hvordan det bliver på forhånd), hygge om dig selv, gøre ting du nyder (fx syning) etc. Og SOV og SLAP AF! Tro mig, det vil du nyde godt af :-) Pøj pøj med det og wow, hvor er det en lækker dragt, du har lavet - skønt stof!

KH L

Unknown sagde ...

Hej Lilly.
Tak for den søde kommentar og for opbakningen :) Jeg er heldigvis også nået dertil hvor den dårlige samvittighed ikke fylder så meget i hverdagen og hvor jeg i stedet fokuserer på at passe på mig selv og lillemanden. Og nu nyder jeg at jeg igen har overskud til at få dyrket det motion jeg gerne vil og få ordnet de ting jeg gerne vil have ordnet inden klumpen kommer.

Lilly sagde ...

Det er bare dejligt at høre og lige præcist sådan, det bør være! :-) Tror nu vi alle har gode og mindre gode faser....og det er da helt ok at 'brokke' sig på sin blog! Der skal være plads til at lette trykket lidt ;-)