fredag den 4. juli 2014

Boys Month #3



Endnu en dragt er begået. Denne gang et mønster som jeg ikke med sikkerhed husker hvor er fra. Mener det er fra Ulla Welinders bog "Sy og strik børnetøj 0-3 år", men er lidt i tvivl. Inden bassen fik den på troede jeg egentlig ikke pasformen ville være særlig god men den har overrasket positivt og sidder faktisk rigtig godt på ham. Det er en lidt mere "slim" model end den sædvandlige fra Ottobre men det er rigtig flot til bassemanden synes jeg. Stoffet er købt hos Videbæk Stofbutik og ribben er fra stof og stil.

Har også syet et par bukser som jeg synes sidder rigtig godt på ham. Mønstret er Ottobre ????? og stoffet er købt på den tyske hjemmeside Königreich der stoffe. En super side hvis man som jeg elsker mønstrede jerseystoffer til en god pris :) Har handler der et par gange og resultatet har været super godt og har været tilfreds med kvaliteten ind til videre.
Det er helt sikkert ikke de sidste jeg skal sy af den model. Næste gang vil jeg sy ribben ved fødderne lidt mindre da de falder lidt ud over fødderne.

Før MC blev født syede jeg desuden denne hat som er fra samme bog som førstnævnte dragt. Den var ALT for stor til ham og er stadig lidt stor men nu er den taget i brug alligevel. Den er meget nem at sy. Den består bare at et kvadratisk stykke stof hvor sidebredden er hovedomkredsen minus et par cm. for at den sidder ordentligt til. Så syes den til en tube og så syes enderne sammen til en "stjerne" - lidt svært at forklare med monster nemt at sy :)

Som i kan se kan man godt allerede som 3 mdr. gammel baby have gode og knap så gode fotovinkler hehe

3 kommentarer:

Helles Home-made sagde ...

Hvor er han bare dejlig og flot tøj som alt du syr!

Stine (Blåvild) sagde ...

Nogle flotte ting du har fået lavet! Og hvor er han sød din lille MC

Unknown sagde ...

Tak skal i have :)