onsdag den 23. juli 2014

Boys Month #9: Smække

Har en søn der er en værre savle- og gylpe-mikkel og selvom jeg har mellem 25-30 smække så lykkes det mig altså alligevel at løbe tør inden jeg får vasket. Jeg har derfor været ved at sy lidt flere smække. Så blev garderoben også piftet lidt op :)





Mønstret er fra Laralils DIY som findes her. Super fint mønster. Stofferne med stjerner og striber er fra Videbæk sybutik og det blå er fra netbutikken Königreich der Stoffe. Så kan han dælme bare savle den bette mand.

5 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hej Jani :-) Du syr en masse flotte ting! Det var en god ide at starte op med at blogge ;-)
Hvordan har du syet betræk til puslepuden? Var det nemt?

Unknown sagde ...

Hej Nina. Tusind tak skal du have :) Dejligt med så positiv feedback :)
Jeg købte puden af en veninde og der var et betræk med til den så lavede bare et mønster efter det så det var easy peasy :) Men hvis man ikke har et betræk at tegne af efter ved jeg at man kan købe det i stof og stil (eller har kunnet) til en flossflake ammepude :)

Unknown sagde ...

Nu skriver du ammepude - men det var godt nok puslepuden jeg spurgte til ;-) Jeg har syet betræk til ammepuder og det var en simpel proces, ja - men har svært ved at greje kanterne på sådan en puslepude? Har du også bare tegnet mønster af til den?

Unknown sagde ...

Haha min fejl. Havde lige læst forkert. Puslepuden har jeg selv lavet mønster til. Stilte puden på højkant og tegnede enden af. Og så syede jeg et stykke firkantet stof imellem hvor det passede med længden af puden og omkredsen af endestykkerne og med lidt ekstra stof til at overlappe bagpå. Lidt svært at forklarer håber du forstår.

Unknown sagde ...

Nå ja okay - det lyder smart :-) Det må jeg prøve. Vores betræk er nemlig ved at være lidt træt i det ;-)