fredag den 11. juli 2014

Boys month #5: Panda-sommerdragt

Så fik jeg sat saksen i det lækre pandastof jeg har købt. Det er så lækkert det stof, kan slet ikke få armene ned. Virker også til at være rigtig fin kvalitet. Jeg har klippet ud til to ting indtil videre - en sommerdragt og en body. Sommerdragten kunne jeg ikke vente med at få syet og den er også tiltrængt i dette (ulideligt) varme vejr.
 Mønstret er fra det nyeste Ottobre blad 4/2014 og det er et rigtig fint mønster. Det eneste jeg har ændret på mønstret er at jeg har undladt kilen (eller hvad det hedder) imellem buksebenene, da jeg hader at sy dem i hehe. Synes heller ikke de gør den store forskel. I stedet har jeg forlænget dragten en anelse. Ribstoffet er igen igen fra stofogstil.

Synes jeg er sluppet rigtig godt fra at sy den her dragt ift. detaljerne og har derfor lyst til at vise lidt af det :)

 
Mine mærker. Det første er nogle nye jeg lige har fået hjem og de er bare SÅ fine.Synes virkelig det er en fed detalje der gider et lækker professionelt udtryk. De er købt på etsy.com og jeg har blandt andet set dem her på Helles blog - Helles Homemade, som jeg følger flittigt. Hun laver nogle super fine ting så kig forbi hende hvis i ikke allerede kender hende! 


Og selvfølgelig et billede af modellen i action! Den er da bare så skøn til ham!



4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Sikke en lækker dragt, og dreng :-)
/Rikke

Unknown sagde ...

Tusind tak Rikke :)

Ann sagde ...

Sikke en fin dragt, kan godt forstå du er stolt ! Jeg er også vild med Molo men ligesom du er jeg for nærig til at give så meget for tøjet. Særligt når man er begavet med et kreativt sy-selv-gen :-) Du skriver du har syet den efter ottobre mønsteret, men der er noget anderledes ved halsen. Hvordan har du lavet den ?

Ann sagde ...

Hov, det var panda-bodyen du havde lavet en anderledes hals på ;-)